Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/10423
Título : All the News That’s Fit to Push: The New York Times Company and Transmedia Daily News
Otros títulos : International Journal of Communication
Autor : Maloney, Kevin
Palabras clave : media
channel
platform
Fecha de publicación : 2020
Editorial : International Journal of Communication
Citación : Maloney, K. (2020). All the news that’s fit to push: The New York Times Company and transmedia daily news. International Journal of Communication, 14, 4683–4702. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/15270/3210
Resumen : This feature article identifies three types of transmedia storyworlds—native, emergent, and feral—in the daily journalism work of The New York Times Company (NYT). In doing so, this case study of the NYT reevaluates how a transmedia storyworld is conceptualized, clarifies the relationship between storyworld and reference world in documentary storytelling, and illustrates the evolving transmedia journalism work of this organization. Through analysis of the NYT’s 1619 Project, New York taxi medallion economy, and COVID-19 coverage, the author defines native, emergent, and feral transmedia stories and how they can be understood across media industries.
URI : https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/10423
ISSN : 1932-8036
Aparece en las colecciones: Documentos internacionales sobre libertad de expresión y derechos conexos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
All the news thats fits.pdfAll the news249,13 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.