Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/8530
Título : Media Models for Nonviolence: Instagram Representations of the #Womensmarch Mass Mobilization News and Audience Engagement
Otros títulos : International Journal of Communication
Autor : Brown, Danielle
Palabras clave : protest
social
media
Fecha de publicación : 2022
Editorial : International Journal of Communication
Citación : Brown, D. (2022). Media Models for Nonviolence: Instagram Representations of the #Womensmarch Mass Mobilization News and Audience Engagement. International Journal Of Communication, 16, 19. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/15558/3732
Resumen : This research explores representation of the massive but peaceful demonstrations for women’s rights in 2017 on Instagram. Employing the framework provided by the protest paradigm in a content analysis of Instagram posts, results indicate coverage was most often framed with positive emotional behaviors and movement demands and agendas, by mainstream media producers, influencers, and other news curators on the site. Findings indicate media account type, rather than content features, may be the most influential engagement factor.
URI : https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/8530
ISSN : 1932-8036
Aparece en las colecciones: Documentos internacionales sobre libertad de expresión y derechos conexos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Media models.pdfMedia models240,52 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.