Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/4004
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorDiez-Puertas, Emeterio-
dc.date.accessioned2023-03-31T18:12:38Z-
dc.date.available2023-03-31T18:12:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDiez-Puertas, E. (2014). “Evita in Spain: Masks of a First Lady”, Communication & Society / Comunicación y Sociedad, 27, (2), pp.107-126. https://doi.org/10.15581/003.27.35986es_ES
dc.identifier.issn2386-7876-
dc.identifier.urihttps://repositorio.consejodecomunicacion.gob.ec//handle/CONSEJO_REP/4004-
dc.description.abstractThe Eva`s Peron journey to Spain is a media event and the images generated at that time have become in a essential part of the myth of Evita. However, these images suffer a process of deletion, allocation, appropriation and even confrontation. The mass media face different conceptions of what should or should not be the president's wife: the prodigal lady, the artist lady, the nation lady, the heart lady and the freedom lady, as the United States launches a movie about another First Lady, Dolley Payne. All are female masks represent complex and contradictory discursive constructions of genre in service of political communication.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherCommunication & Societyes_ES
dc.subjectgenrees_ES
dc.subjectidentityes_ES
dc.subjectmasses_ES
dc.titleEvita in Spain: Masks of a First Ladyes_ES
dc.title.alternativeCommunication & Societyes_ES
dc.typeArticlees_ES
Aparece en las colecciones: Documentos internacionales sobre libertad de expresión y derechos conexos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Evita in Spain.pdfEvita in Spain509,9 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.